II. Malzemeler
III. Araçlar
IV. Teknikler
V. Gölgelendirme
BİZ. göz kamaştırmak
VII. Doku
VIII. Kompozisyon
IX. Bakış açısı
Malum Sorular
Antet | Hususiyet |
---|---|
Çizim nelerdir? | |
II. Malzemeler | Çizim için hangi malzemelere ihtiyacınız var? |
III. Araçlar | Çizim için hangi araçlara ihtiyacınız var? |
IV. Teknikler | Çizim için hangi teknikleri kullanabilirsiniz? |
V. Gölgelendirme | Bir çizimi iyi mi gölgelendirirsiniz? |
BİZ. göz kamaştırmak | Bir çizimi iyi mi harmanlarsınız? |
VII. Doku | Çizimde doku iyi mi oluşturulur? |
VIII. Kompozisyon | Bir çizim iyi mi oluşturulur? |
IX. Bakış açısı | Çizimde görüş açısı iyi mi oluşturulur? |
Malum Sorular | Çizimle alakalı sık sorulan sorular nedir? |
II. Malzemeler
Bu proje için gerekseme duyacağınız malzemeler şunlardır:
- Muhtelif derecelerde grafit kalemler
- Bir harmanlama kütüğü yahut tortillon
- Yoğrulmuş bir silgi
- Bir parça çizim kağıdı
Aletler
Çizimlerinizi kurmak için kullandığınız araçlar nihai netice üstünde mühim bir etkiye haiz olacaktır. Grafitle çizim yapmak için kullanılan en yaygın araçlardan bazılarının sıralaması alttadır:
- Grafit kalemler
- Kağıt
- Silgiler
- Kalemler
- Kütükleri harmanlamak
- Tebeşir
- Kömür
- Masal kalemleri
Bu araçların her biri kendine has özelliklere haizdir ve çizimlerinizde değişik etkisinde bırakır yaratacaktır. Sizin için en iyi olanı bulmak için değişik araçlar ve teknikler tecrübe etmek önemlidir.
Muayyen araçlar ve teknikler ile alakalı daha çok informasyon için lütfen aşağıdaki kaynaklara bakın:
IV. Teknikler
Grafit ve fer kullanarak çizimleri aydınlatmak için kullanılabilecek birçok değişik teknik vardır. En yaygın tekniklerden bazıları şunlardır:
- Gölgelendirme
- Harmanlama
- Doku
- Kompozisyon
- Bakış açısı
Bu tekniklerin her birinin kendine has avantajları ve dezavantajları vardır ve muayyen bir çizim için en iyi teknik, sanatçının şahsi tercihlerine ve istenen etkiye bağlı olacaktır.
Aşağıdaki bölümlerde bu tekniklerin her birini daha ayrıntılı ele alacağız ve bu tarz şeyleri etken bir halde iyi mi kullanacağınıza dair birtakım ipuçları vereceğiz.
V. Gölgelendirme
Gölgelendirme, derinlik ve hacim hissi yaratmak için bir çizime fer ve gölge ekleme sürecidir. Kullanılabilecek birçok değişik gölgelendirme tekniği vardır ve her birinin kendine has tesirleri vardır.
En temel gölgelendirme tekniklerinden biri taramadır. Tarama, gölge hissi yaratmak için paralel yahut çapraz taramalı bir desende çizgiler çizmeyi ihtiva eder. Bir öteki yaygın gölgelendirme tekniği, doku hissi yaratmak için nokta deseni kurmayı içeren noktalamadır.
Öteki gölgelendirme teknikleri içinde, çizgilerin yahut noktaların kenarlarını yumuşatmak için bir karıştırma aracı kullanmayı içeren karıştırma ve daha naturel görünümlü bir tesir yaratmak için grafiti bulaştırmak için bir parmak yahut bir bez parçası kullanmayı içeren lekeleme yer alır.
Gölgelendirme tekniğinin tarzı istenen etkiye bağlı olacaktır. Sözgelişi, daha trajik yahut dokulu bir tesir yaratmak için tarama ve çapraz tarama kullanılabilirken, daha incelikli yahut realist bir tesir yaratmak için karıştırma ve lekeleme kullanılabilir.
Bir çizimi gölgelendirirken, fer kaynağının yönünü akılda tutmak önemlidir. Gölgeler, fer kaynağından uzağa bakan nesnenin tarafında en koyu, fer kaynağına bakan nesnenin tarafında ise en aleni olacaktır.
Gölgelendirme yaparken nesnenin şeklini de göz önünde bulundurmak önemlidir. Gölgeler keskin kenarlarda daha bariz, yuvarlak kenarlarda ise daha azca bariz olacaktır.
Gölgelendirme karmaşa ve sıkıntılı bir tekniktir, sadece bununla beraber realist çizimler kurmak için en mühim tekniklerden biridir. Ergonomik yaparak, gölgelendirmeyi kullanarak incelikten dramatikliğe kadar oldukça muhtelif efektler yaratmayı öğrenebilirsiniz.
BİZ. göz kamaştırmak
Harmanlama, bir çizimdeki iki yahut daha çok renk yahut kıymet içinde yumuşak bir geçiş oluşturma sürecidir. Muhtelif araçlar ve teknikler kullanılarak yapılabilir, bunlar içinde şunlar bulunur:
- Sürtünme: Renkleri birbirine sürtmek için tortillon yahut başka bir karıştırma cihazı kullanma.
- Noktalama: Noktalama efekti yaratmak için ufak ve sivri uçlu bir enstruman kullanma.
- Scumbling: Pürüzlü, dokulu bir tesir yaratmak için kuru bir fırça kullanma.
- Sürükleme: Pürüzsüz, harmanlanmış bir tesir yaratmak için kaygan fırça kullanma.
Harmanlama aracı ve tekniğinin tarzı istenen etkiye bağlı olacaktır. Sözgelişi, bir tortillon yahut başka bir harmanlama aracı iki renk içinde yumuşak bir geçiş kurmak için en iyisidir, bir noktalama aracı ise dokulu bir tesir kurmak için en iyisidir.
Karıştırma, realist çizimler kurmak için mühim bir tekniktir. Derinlik ve ebat meydana getirmeye ve çizimdeki nesnelerin daha realist görünmesini sağlamaya destek olabilir.
VII. Doku
Doku, bir yüzeyin hissettirdiği yahut hissettiriyormuş şeklinde görünmüş olduğu yoldur. Çizimde doku, aşağıdakiler de dahil olmak suretiyle muhtelif teknikler kullanılarak oluşturulabilir:
* Tarama: Tarama, derinlik ve doku hissi yaratmak için paralel çizgilerin birbirine yakın çizildiği bir tekniktir.
* Çapraz çizgiler: Çapraz çizgiler, daha bariz bir doku hissi yaratmak için değişik açılarda iki paralel çizgi kümesinin çizildiği bir tarama çeşididir.
* Noktalama: Noktalama, doku hissi yaratmak için ufak noktaların kullanıldığı bir tekniktir.
* Karıştırma: Karıştırma, iki yahut daha çok rengin pürüzsüz, kesintisiz bir geçiş yaratmak için karıştırıldığı bir tekniktir.
Doku, bir çizime alaka ve derinlik katmak için kullanılabilir ve ek olarak gerçekçilik duygusu yaratmak için de kullanılabilir. Müessir bir halde kullanıldığında, doku bir çizimi görsel olarak daha cazibeli ve entresan hale getirmeye destek olabilir.
Kompozisyon
Kompozisyon, görsel olarak hoş ve etken bir imaj kurmak için bir çizimdeki öğelerin düzenlenmesidir. Kompozisyonun öğeleri içinde mevzu, olumsuz alan, çizimdeki nesnelerin boyutu ve şekli, renklerin kıymeti ve kontrastı ve çizgi kalitesi bulunur.
Başarı göstermiş bir çizim kurmak için kullanılabilecek birçok değişik kompozisyon ilkesi vardır. En mühim ilkelerden bazıları balans, birlik, vurgu ve çeşitliliktir.
Balans, bir çizimdeki öğelerin balans duygusu yaratmak için düzenlenme biçimini anlatım eder. Bir çizim bakışımlı yahut asimetrik bir halde dengelenebilir. Bakışımlı balans, çizimin bir yanındaki öğeler öteki taraftaki öğelerin ayna görüntüsü olduğunda yaratılır. Asimetrik balans, çizimin bir yanındaki öğeler öteki taraftaki öğelerden değişik olduğunda, sadece yeniden de bir balans duygusu yarattığında yaratılır.
Birlik, bir çizimdeki öğelerin birbirleriyle ilişkili olma biçimini anlatım eder. Öğeler tutarlı ve birleşik bir imaj kurmak için beraber çalıştığında bir çizim birliğe haizdir. Birlik, yine, benzerlik ve örtüşme kanalıyla yaratılabilir.
Vurgu, izleyicinin dikkatinin çizimin muayyen bir kısmına istifa biçimini anlatım eder. Vurgu, kontrast, ebat, yerleştirme ve renk kanalıyla yaratılabilir.
Çeşitlilik, bir çizimdeki öğelerin birbirinden değişik olma biçimini anlatım eder. Öğelerin tamamı aynı olmadığında çizimde çeşitlilik vardır. Çeşitlilik, değişik şekiller, boyutlar, değerler ve renklerle yaratılabilir.
Kompozisyon prensipleri bir çizimde muhtelif değişik efektler yaratmak için kullanılabilir. Balans, birlik, vurgu ve çeşitlilik duygusu yaratmak için kullanılabilirler. Kompozisyon prensiplerini anlayıp uygulayarak daha etken ve görsel olarak hoş çizimler yaratabilirsiniz.
IX. Bakış açısı
Bakış açısı, iki boyutlu bir yüzeyde derinlik yanılsaması yaratma sanatıdır. Çizimin temel bir ilkesidir ve realist ve inandırıcı sahneler yaratmak için eğer olmazsa olmazdır. Birçok değişik görüş açısı tekniği vardır sadece en yaygın olanı tek nokta perspektifidir. Tek nokta perspektifinde, bütün paralel çizgiler ufuk çizgisinde tek bir kaybolma noktasında birleşir. Bu, çizimdeki nesnelerin uzaklaşıyormuş izlenimi yaratarak derinlik yanılsaması yaratır.
Öteki görüş açısı teknikleri içinde iki nokta perspektifi ve üç nokta perspektifi bulunur. İki nokta perspektifi, ufuk çizgisinde iki kaybolma noktası olması haricinde tek nokta perspektifine benzer. Bu, daha dinamik ve 3d bir alan yanılsaması yaratır. Üç nokta perspektifi en karmaşa görüş açısı tekniğidir ve eğik yahut döndürülmüş nesnelerin yanılsamasını yaratmak için kullanılır.
Bakış açısı ustalaşılması zor bir beceridir, sadece realist ve inandırıcı çizimler kurmak için eğer olmazsa olmazdır. Bakış açısı prensiplerini anlayarak, izleyicilerinizi dünyanıza çekecek ve hakkaten oradaymış şeklinde hissettirecek görseller yaratabilirsiniz.
S: Grafit ile kömür arasındaki ayrım nelerdir?
A: Grafit, çizimler kurmak için kullanılan yumuşak, siyah bir mineraldir. Kömür, yakılmış ağaçtan meydana getirilen sert, siyah bir malzemedir. Grafit, kömürden daha basit denetim edilir ve daha pürüzsüz, daha narin bir çizgi üretir. Kömür, grafitten daha anlatım edicidir ve yürekli, trajik efektler yaratmak için kullanılabilir.
S: Grafit kalemlerin değişik türleri nedir?
A: Üç ana grafit kalem türü vardır: yumuşak, orta ve sert. Yumuşak kalemler koyu, kalınca bir çizgi üretirken, sert kalemler aleni, narin bir çizgi üretir. Orta kalemler, ne oldukça koyu ne de oldukça aleni olan tutarlı bir çizgi ürettikleri için yeni başlayanlar için iyi bir seçimdir.
S: Çizimim için doğru grafit kalemi iyi mi seçerim?
Çiziminiz için doğru grafit kalem, oluşturduğunuz çizimin türüne ve elde etmek dilediğiniz etkiye bağlı olacaktır. Detaylı bir çizim oluşturuyorsanız, yumuşak bir kalem kullanmak isteyeceksiniz. Daha anlatım dolu bir çizim oluşturuyorsanız, sert bir kalem kullanmak isteyeceksiniz.
0 Yorum